Pěší turistika

Tipy na pěší výlet

Rozhledny

Shlédnout na Plzeň z výšky můžete nejen z věže katedrály svatého Bartoloměje, ale také ze tří rozhleden, které leží na okraji města. Z vrchů Krkavec, Chlum a Sylván budete mít jako na dlani nejen celé město, ale za dobré viditelnosti spatříte i vrcholky okolních pohoří – Šumavy, Krušných hor či Brd. Neméně fascinující výhledy skýtá zřícena hradu Radyně u Starého Plzence.

Podél pěti boleveckých rybníků (6 km)

Z konečné tramvaje č. 4 (Košutka) projdeme po žluté značce podél Šídlovského rybníka ke Kamennému rybníku (zde můžeme odbočit k asi 1 km vzdálené technické památce – Kolomazné peci). Přes hlavní silnici přejdeme kolem arboreta Sofronka (možnost návštěvy naučné stezky dlouhé 750 m) k Seneckému rybníku. Podél rybníku Košináře se pak dostaneme na hráz Velkého boleveckého rybníka, odkud jezdí do centra bus č. 20. V létě možnost občerstvení.

Zábělá (okruh 6 km)

Začneme v městské části Bukovec (z centra bus č. 28, zastávka Bukovec). Trasa se napojí na naučnou stezku Zábělá, díky níž uvidíte nejen krásnou budovu lesovny, ale také
stoletý smíšený les a bohatou hájovou vegetaci na skalnatém ostrohu nad Berounkou. Nejkrásnější je stezka Zábělá na jaře, kdy jsou stráně poseté jarními kvítky. Zpět do Bukovce dojdete po červené značce. Bez možnosti občerstvení.

Na Krkavec (okruh 11 km)

Z konečné tramvaje č. 4 (Košutka) půjdete po červené značce podél rybníka Strženka v přírodní rezervaci Petrovka. Dále pokračujte borovým lesem až na vrch Krkavec (504 m n. m) s rozhlednou a drobným občerstvením. Zpět se vydejte po červené značce (dále po modré). Minete vrch Sytná a několik starých pískových lomů. Modrá značka vás dovede zpět na konečnou tramvaje č. 4.

Tipy na pěší výlet - mapa ke stažení

Cesta kolem Kameňáku

Fotogalerie není k dispozici
Video není k dispozici
Prohlídky nejsou k dispozici
Mapa není k dispozici

Přílohy

Tipy na pěší výlet(pdf, 630,94 kB)