V ateliéru na Zámečku vzniká pomník na pařížský hrob malíře Josefa Šímy

Pomník je vyroben z matné žuly, v současné době jej dokončuje mladý úspěšný absolvent školy Daniel Doležal. Pod odborným vedením Jaroslava Šindeláře vytváří pasparty, leští hrany, osazuje čepy a barví nápis.

Zdroj fotografií: Střední uměleckoprůmyslová škola a Základní umělecká škola Zámeček s. r. o.

Zdroj fotografií: Střední uměleckoprůmyslová škola a Základní umělecká škola Zámeček s. r. o.

V sochařském ateliéru Střední uměleckoprůmyslové školy a Základní umělecké školy Zámeček v Plzni (SUPŠ a ZUŠ Zámeček) dokončují výtvarníci repliku náhrobku významného malíře Josefa Šímy. Během března bude osazena na výtvarníkův hrob na největším pařížském hřbitově v Thiais.

Pomník je vyroben z matné žuly, v současné době jej dokončuje mladý úspěšný absolvent školy Daniel Doležal. Pod odborným vedením Jaroslava Šindeláře vytváří pasparty, leští hrany, osazuje čepy a barví nápis.

Kamenný pomník měl být v den výročí úmrtí Josefa Šímy, tedy 19. března, na pařížském hřbitově slavnostně odhalen a u obnoveného hrobu se měl uskutečnit vzpomínkový pietní akt. Vzhledem k nepříznivé epidemiologické situaci se toto setkání uskuteční později při příležitosti výročí Šímova narození v červenci letošního roku.

Zdroj fotografií: Střední uměleckoprůmyslová škola a Základní umělecká škola Zámeček s. r. o.

Projekt Šímovský rok na Zámečku, který má za úkol připomenout malířovu osobnost, organizuje vyučující Eva Bednářová. Díky její iniciativě se podařilo hrob těsně před zrušením obnovit a vytvořit repliku původního náhrobního kamene právě v Plzni.

Do svého filmového dokumentárního cyklu o Josefu Šímovi a o hrobech významných Čechů v zahraničí přijel natočit záběry do školy tým pracovníků České televize. Bude sledovat i proces zdobení písma na novém náhrobníku.

Josef Šíma (19. března 1891, Jaroměř – 24. července 1971, Paříž), byl český malíř, patřící k významným osobnostem evropského moderního malířství. Dodnes je považován za jednu z klíčových osobností, které posunuly moderní evropské malířství kupředu. Umělecky původně vycházel z civilismu či poetismu, posléze se posunul k surrealismu a nefigurativní abstrakci.

Editace textu: Marie Fialová